2018


01.12.2018.

Od Super Mario 64 do Super Mario Odyssey: moje pokrętne dywagacje

Prowadząc bloga o konsoli Nintendo 64 czasami mocno odchodzę od tematu i prowadzę wędrówki w poprzek wszystkich generacji konsol. Ale to dlatego, że poza ogromną fascynacją i sentymentem do starych gier z Nintendo 64, równie żywo interesują mnie nowsze pozycje. W ostatnich dniach miałem okazję zagrać w najnowszą odsłonę Super Mario Odyssey na Switch. Pograłem tylko co prawda  kilka godzin, ale rzuciło mi się w oczy parę miłych spostrzeżeń dotyczących samej stylistyki gry.

(czytaj dalej)


16.10.2018.

Lista blogów

W ostatnim czasie przeszukuję internet w poszukiwaniu blogów i stron o tematyce gier wideo. Głównie interesują mnie konsole, ale drugim ważnym kryterium jest język polski. Anglojęzycznych blogów jest całe zatrzęsienie. U nas niestety jest tego mniej, a na dodatek często trudno je znaleźć.

(czytaj dalej)


11.06.2018.

Dlaczego NIE lubię Mario Kart ?!

Dzisiaj zajdę za skórę wszystkim fanom gier Nintendo na czele z tymi, którzy upodobali sobie szczególnie Mario Kart 8. Albowiem napiszę (bardzo stronniczo i subiektywnie) czemu nie lubię tej rewelacyjnej gry.

(czytaj dalej)


24.05.2018.

Nintendo 64DD – błędne decyzje

Nintendo to od zawsze firma bardzo wizjonerska z oryginalnymi i ambitnymi pomysłami. Czasami zbyt ambitnymi. Ale kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. Oto historia 64DD – eksperymentu w świecie konsol Nintendo.

(czytaj dalej)


19.05.2018.

Rumble Pak

Pierwsze doniesienia o tym urządzeniu pojawiły się w 1996 roku na Shoshinkai, imprezie, która później znana była pod nazwą Nintendo Space World. Przejęta dość entuzjastycznie przez krytyków i nazwana jako „największa niespodzianka”. Wtedy też akcesorium to nazywano „Jolting Pak”, aby ostatecznie zastąpić nazwą Rumble Pak.

(czytaj dalej)


12.05.2018.

F-Zero X na Virtual Console Wii U – problemy ze sterowaniem

Korzystając z dobrodziejstw Virtual Console nabyłem grę F-Zero X z biblioteki gier Nintendo 64. Jednak ogrywając wersję na Wii U miałem wrażenie, że sterowanie jest mało precyzyjne. Zacząłem szukać informacji w necie i faktycznie tuż po premierze w Virtual Console były podobno spore problemy ze sterowaniem. Ale wprowadzono poprawki i naprawiono ten błąd. Tak więc o co chodzi?

(czytaj dalej)


28.04.2018.

Doctor V64

Wiele dziwnych dodatków i urządzeń zewnętrznych wydano do konsoli Nintendo 64. Jednym z mniej znanych jest Doctor V64, który został opracowany przez firmę Bung Enterprises of Hong Kong i wydany w 1996 roku jako peryferyjne urządzenie do Nintendo 64. Był on pierwszym komercyjnie dostępnym urządzeniem do tworzenia kopii zapasowych kartridży do Nintendo 64.

(czytaj dalej)