Libdragon

Libdragon to nieoficjalny zestaw programistyczny typu open source do tworzenia gier na Nintendo 64. Biblioteka ta specjalizuje się w grach 2D, ale dostępna jest także wersja, która pozwala na tworzenie gier 3D przy użyciu OpenGL przy użyciu języka programowania C i kompilatora. Jest ona jednak niestabilna. Jednak dla początkującego użytkownika może okazać się sporym wyzwaniem i niełatwym narzędziem w użyciu. Dlatego najlepiej dobrze poznać język C przed rozpoczęciem przygody z programowaniem Nintendo 64 w Libdragon.

Poniżej demo techniczne pokazujące możliwości efektów graficznych uzyskanych dzięki zastosowaniu Libdragon

A także polecam gorąco stronę https://www.christopherbonhage.com/ A także projekt „Bug Game” przygotowany na N64Brew Game Jam 2021, udowadnia, że za pomocą tego narzędzia jakim jest Libdragon, możliwe jest stworzenie gry 3D. Polecam zajrzeć tutaj https://n64squid.com/bug-game/ Więcej informacji znaleźć można pod niżej podanymi adresami:
https://n64squid.com/homebrew/libdragon/
https://github.com/DragonMinded/libdragon
https://libdragon.dev/

Niestety to głęboka woda i tematyka w której jestem absolutnym laikiem, więc mimo moich ogromnych chęci, w tym zakresie zagadnienie to pozostaje poza moim zasięgiem. Ale jest sporo osób, które się tym zajmują i warto śledzić scenę homebrew, bo dzieje się w niej dużo i co chwila można obserwować nowe świetne projekty.

@ Valoo