Super Mario 64 otrzymuje Ray Tracing

Niedługo przed oficjalnym ogłoszeniem składanki Super Mario 3D All-Stars, miłośnicy Super Mario 64 ogłosili, że przy pomocy inżynierii wstecznej odczytali cały kod źródłowy tej klasycznej gry na Nintendo 64. Dzięki temu możliwe stało się wydanie portu na PC, ale i znacznie więcej. Otworzyły się drzwi do najróżniejszych modyfikacji, przekraczające te które są dostępne w drodze emulacji oryginalnej gry w postaci rom’a.

Jedną z aktywnie działających osób w tym zakresie jest Dario, który udostępnił nagranie z zaimplementowanym efektem Ray Tracing. Jest to efekt polegający na śledzeniu realnego przebiegu promieni światła, co nadaje znacznie większego realizmu i głębi przedstawianym scenom. W tym przypadku muszę przyznać, że sprawdza się to fenomenalnie i aż prosi się, żaby coś takiego zostało właśnie zaimplementowane w składance Super Mario 3D All-Stars.

Efekty jego pracy możemy obejrzeć na powyższym nagraniu pochodzących z jego kanału na YT lub profilu na Twitter.

Dla tych, którym nie chce się oglądać filmu, zamieszczam powyżej wycinki z filmu. Przyznać muszę, że wygląda to naprawdę świetnie i jak mało kiedy, ale tutaj mówię wprost, że efekt ten poprawia oryginał i daje mu drugie życie.

@ Valoo

Notka techniczna

Data pierwotnej publikacji: 16.06.2022.
Zdjęcia z gry pochodzą z filmu umieszczonego przez Dario na swoim kanale YT